Kripto Bağış

Safron Finans Ve Yaşadığım Sorunlar

                            Safron Finans Ve Yaşadığım Sorunlar




Saffron finance Defi sektöründe faaliyet gösteren bir platform. Tabi her Defi sever gibi platforma likidite eklemek için hemen işe başladım. Epoch 1 olan likidite madenciliğine daha hiç bir şey kazanmadan yüksek Ethereum gas ücretlerinin en azını ödemek için yoğun bir şekilde kontroller sağlayarak en uygun gas ücreti ödeyerek katılım sağladım. Deneme amaçlı 13 DAI ekledim ve bunun için gas ücreti yaklaşık 5 dolar ödedim. 

Epoch 1 madencilik havuzu 14 gün boyunca likiditeyi kilitler. 14 gün bekledikten sonra tam yatırdığım 13 DAI ve biriken SFI tokeni geri almak için Saffron finance sayfasına giriş yaptığımda bir hata ile karşılaştım. Bu hata " akıllı sözleşmelerin kendi sorumluluğumuzda kullanmamız gerektiğini " söyleyen çok yetersiz bir açıklama ile sermaye ve kazançlarımızın buhar olduğu düşüncesine kapıldım. Bu arada ikinci likidite havuzu Epoch 2 başlamıştı.

Hata sayfası

Tabi hemen twitter üzerinden bilgi almak için Saffron finance sayfasına baktım.  Orada bu hatadan etkilenenin sadece ben olmadığımı bir kaç kullanıcının da etkilendiğini gördüm. Hata hakkında Safron ekibine sorunu yaşadığımıza dair yorumlar yazdım. Hata 4 gün sonra kurtarma programı ile düzeltildi. Ancak SFI token verilmedi. Ne işe yaradığını bilmediğim LP tokenler verildi tabi bunu çekmekte aşağıda resimde gördüğünüz gibi ücreti yüzünden kolay değil..!



 

11,442,486.9342972 LP tokeni çekmek için ödemem gereken ethereum gas ücreti aşağıda ki resimde gördüğünüz gibi 6,25 Dolar. 

Bu arada LP tokenin kaç dolar değeri olduğunu ve ne işe yaradığını bilmediğim için 6.25 Dolar Ethereum gas ücreti ödemedim. Dediğim gibi belki 1 dolar bile değeri yok çünkü rakamı görüyorsunuz 11 Milyonla başlıyor..! :D 

Saffron ekibinin bu hatanın telafisi için bana 1000 dolar değerinde bir LP token verdiğini düşünmüyorum çünkü yazının devamında küçük yatırımcı için ne kadar duyarsız olduklarını anlayacaksınız..! :D


Yüksek gas ücretleri yüzünden bir türlü ana sermayemi 13 DAI'yi hala geri çekemedim. Hiç bir SFI tokeni kazanamadım kar elde etmek için giriş yaptığım Saffron platformun da şuan ödediğim geri çekme ücretleri yüzünden zarardayım ancak henüz pes etmedim..! :D

Aşağıda resimde gördüğünüz gibi 13 DAI sermayemi geri çekmek için ödemem gereken Ethereum gas ücretini şaka değil görüyorsunuz..! 1,71 Ethereum yani 1040 Dolar ücret ödemem gerekiyor..! Şaka değil gerçek..! :D


En sonunda neredeyse 1 hafta geçtikten sonra Ethereum Madencileri Dünya ya döndüler ve makul bir gas ücreti 1,15 dolar ödeyerek ( yine de diğer alternatif tokenlere göre yüksek bir ücrettir ) geri çekebildim.


Kısaca Epoch 1 likidite madenciliğinden 13 DAI sermaye yatırarak 1 dolar bile kazanmadan 5 dolar çekme ücreti ödemiştim. Ancak yukarıda söylediğim gibi hala pes etmiş değilim..! :D

Epoch 2 havuz madenciliği çoktan başlamıştı ve ben kaç gün sonra en sonunda katılabildim.

13 DAI sermayemi tekrar havuza katmak için tekrar en az 5 Dolar Ethereum gas ücreti ödemek zorunda kaldım. Düşünün sermaye eklemek için paranızı tekrar çekmeniz tekrar ücret ödeyerek havuza katmanız gerekiyor. Bence daha önce eklenmiş bir sermayenin sistemde tutulması isteyen kişinin direk havuza ekleme yapmalarına olanak vermeleri gerekir. İstemeyen kişiler zaten paralarını geri çekiyorlar.

Aşağıda gördüğünüz gibi Epoch 2 havuz madenciliğine zar zor katıldım ve en sonunda çok az miktarda 0,00125574 SFI bakiyesi kazanmıştım. 

27 Aralık 2020 de bitecek olan Epoch 3 madencilik başlamıştı. Tabi yine madenciliğe katılmak için yukarıda da belirttiğim gibi tekrar 13 DAI'yi metamask cüzdanıma çekmek ve likiditeyi tekrar Saffron Finansa geri yatırmak zorundaydım ancak buna yine Ethereum madencileri Mars'a uçtukları için bu sefer fırsat bulamadım. Aşağıda resimde gördüğünüz gibi bir türlü makul seviyelere düşmeyen yüksek Ethereum gas ücretleri bunu imkansız kıldı. 13 DAI sermayemi ve kazandığım 0,00125574 SFI tokeni geri çekmek için ödemem gereken Ethereum gas ücreti 1.12 Eth yani 661 Dolar. 


Bu arada Epoch 3 madenciliğin bitimine 7 gün kalmıştı ve ben yüksek gas ücretleri yüzünden katılamamıştım. Aşağıda resimde görüyorsunuz.


13 DAI sermayemi geri çekerek bu sefer sermaye artırarak katılmayı düşünmüştüm ancak Epoch 3 madenciliğin bitmesine 2 gün kala Ethereum gas ücretleri yine çok yüksekte 301 dolar.



Ben çok küçük ve sembolik bir ücretle Saffron Finansın Epoch 1 ve Epoch 2 likidite madencilik havuzlarına katıldım. Epoch 3 havuzuna saçma ve yüksek Ethereum madencilik ücretleri yüzünden katılamadım.

Şimdi 13 DAI gibi sembolik bir ücretle bu kadar yüksek Ethereum gas ücretlerine maruz kaldıysam 1000 DAI ya da daha fazla sermaye yatıranların ne kadar çok yüksek Ethereum gas ücretlerine maruz kaldığını siz düşünün. 

Defi için tam bir felaket..!

Yüksek Ethereum gas ücretleri ve uzun işlem süreleri, yetersiz akılsız sözleşmeler ve kimsenin umurunda olmayan küçük Defi sever yatırımcı.

Saffron Finans ekibine bu konu hakkında twitter üzerinden bu durumu belirten bir çok yorum yaptım ancak hiç bir kişi bu saçma gas ücretleri için bir cevap bile yazmadılar. 

Kısaca Saffron Finansta 1 dolar bile kazanmadığım aksine en düşük gas ücretlerini uzun süre bulmaya çalışarak 10 dolar gas ücreti ile atlattığım Ethereum gas soygunu ve Saffron Finans tecrübemi sizlerle paylaştım.

Defi'nin artık Ethereum dan kurtulması gerek ancak Defi ekipleri ısrarla Ethereum çöplüğünde meyve yetiştirmeye çalışıyorlar..!

Tabi bu ekiplerin umurunda olmadığını görüyoruz..! Onlar zaten kazanan taraftalar..! 

Umarım Ethereum'un alternatifi olan Algorand gibi yeni nesil ağlarda Defi platformları kurulur ve bu yüksek gas ücretlerinden kurtuluruz..!

Bu arada 11 milyonla başlayan ve bir akılsız sözleşme hatası sonucu verilen LP token ne işe yarar ve değeri çekme ücreti maliyetini karşılıyor mu? bilen tecrübe eden biri varsa nasıl kullanılacağına dair bilgi verirse sevinirim..! :)


Yorum Gönder

0 Yorumlar